Winter Rose Socks


Na początku lutego pojawił się pierwszy wzór na skarpetki z cyklu The Handmade Sock Society, autorstwa Helen Stewart. Może nie od razu, bo dopiero w marcu, ale zgodnie z moim skarpetkowym postanowieniem (wspominałam o nim we wpisie o moich pierwszych skarpetkach: tutaj) nabrałam oczka na pierwszą skarpetkę. Trochę trwało zanim skończyłam obie, ale zdążyłam przed publikacją kolejnego wzoru.
Moje Winter Rose Socks powstały z włóczki Drops Fabel. Dziergałam na drutach o grubości 2 mm, co prawda próbka wychodziła mi na nich za mała, ale na drutach 2,5 mm za duża, a rozmiaru 2,75 mm nie mam (jeszcze). W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem były mniejsze druty, ale za to większy (czyli średni) rozmiar skarpetek. Wyszły idealnie dopasowane :). 
Poprzednie skarpetki robiłam metodą od palców, te robi się od góry. Miałam lekkie obawy, czy w ten sposób uda mi się bez problemów dopasować rozmiar, na szczęście zupełnie bezpodstawne. Właściwie jedyną różnicą między tymi metodami jest planowanie długości skarpetki nad kostką. Robiąc od palców, zupełnie nie musiałam się tym przejmować, robiąc od góry trzeba tą długość zaplanować tak, aby włóczki starczyło na stopę. Przy czym taka różnica robi się istotna jedynie w przypadku, gdy chciałabym bardzo długie skarpetki, bo przy takiej standardowej długości, zostaje jeszcze spory zapas wełny (przynajmniej jeżeli ma się ok. 100 g  włóczki skarpetkowej np. takiej jak Drops Fabel).
Kolejny wzór za kilka dni, druty i moteczki już czekają :).







Komentarze

  1. Moje pierwsze skarpetki wciąż jeszcze przede mną:) Twoje są wspaniałe, aż się chce nabrać oczka na druty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! I szczerze zachęcam do nabierania oczek ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Malachitowy Smok

Catkins

Skarpetki na święta