Prosze państwa oto miś...


...Miś jest bardzo grzeczny dziś.
Chętnie państwu łapę poda.
Nie chce podać? A to szkoda.

Do tej pory pamiętam, ten i inne wierszyki Jana Brzechwy, których uczyłam się we wczesnym dzieciństwie. Nadal je bardzo lubię. Ten zacytowany idealnie mi pasuje do mojej ostatniej pracy.
Od dłuższego czasu zbierałam się do szydełkowania zabawek. Chcę, żeby Krzyś miał kilka takich, może potem zostawi sobie jakąś na pamiątkę, wiedząc, że mama zrobiła je specjalnie dla niego... Na swoim koncie mam już smoka, który obecnie mieszka w Australii, a czasami podróżuje i po innych krajach. Nową Zelandię, a tam między innymi miasteczko hobbitów, zwiedził przypięty do plecaka mojej przyjaciółki. Pewnie zrobię kiedyś podobnego synkowi, ale to jak już będzie trochę starszy. Póki co wystarczą prostsze misie, króliczki lub inne zwierzaczki.
Miś, którego chcę dzisiaj przedstawić, jeszcze nie jest dla Krzysia. Krzysiowi robię już drugiego, bardzo podobnego. Ten jest dla synka naszych znajomych, wczoraj skończony, dzisiaj trafi do jego rączek.
Korzystałam z darmowego wzoru Cuddle Me Bear amigurumi, ze strony Amigurumi Today. Na tej stronie jest sporo uroczych wzorów na zabawki amigurumi, pewnie jeszcze do niej wrócę. Misia robiłam szydełkiem 3,5 mm z bawełny Drops Paris. Zużyłam niecałe półtora motka na pluszaka o wysokości 21 cm. Plus jeszcze kawałek zielonej bawełny na szalik, ktora została mi po innym projekcie. Wypełnienie jest z recyklingowej bawełny. Oczy wyszyłam nitką, uznałam, że będą bezpieczniejsze niż koraliki. 
Takie zabawki robi się szybciej, niż się spodziewałam, jest to też dobry sposób na resztki włóczek, zwłaszcza bawełnianych. Mam na oku kilka kolejnych wzorów. Myślę o poście, tu na blogu, w którym pokazałabym kilka moich inspiracji. Było by to coś innego niż zwykle, bo zawsze pokazuję co już zrobiłam, ale myślę o serii postów z inspiracjami. Tak, żeby coś więcej się tutaj działo. 











Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Malachitowy Smok

Catkins

Skarpetki na święta