Hygge szal

Całkiem niedawno usłyszałam, że ostatnio modne jest hygge. Nie będę tutaj się rozwodzić nad znaczeniem tego słowa i całą filozofią życiową temu towarzyszącą, natomiast ciekawe jest, że rękodzieło, a już na pewno dziewiarstwo i jemu podobne, bardzo pasują do tego konceptu. Potwierdzeniem tego jest CAL organizowany przez firmę Scheepjes, właśnie o nazwie Hygge. Kirsten Ballering proponuje stworzenie ślicznego, kolorowego szala, a do jego robienia potrzebne jest nie tylko szydełko ale również igła i to właśnie przykuło najbardziej moją uwagę. Połączenie szydełkowania i haftowania to jest coś czego bardzo chciałabym się nauczyć i chociaż o ile się orientuję, nie jest to trudne, to taki CAL , gdzie wszystko jest pokazywane i wyjaśniane krok po kroku, na pewno pomoże w nauce.


CAL rozpoczął się 15 lutego i ma trwać 14 tygodni. Kolejne części publikowane są w środy, do tej pory uzbierało się ich trzy. Oczywiście włóczki proponowane przez projektantkę są firmy Scheepjes. Na tło Stonewashed i na wzory Catona. Tej pierwszej nie znalazłam w polskich sklepach, zamiast niej użyję Jeans Yarn Artu, natomiast spory wybór Catony ma internetowy sklep Fastryga. W CAL'u jak to zwykle bywa, proponowane są gotowe zestawy kolorystyczne. Mi najbardziej przypadł do gustu niebiesko-zielony nazwany Danish Mermaid ale, że w sklepie nie ma wszystkich kolorów Catony, to stworzyłam swój własny zestaw kolorystyczny.


Wczoraj zamówione włóczki dotarły i teraz będę próbować nadgonić ostatnie tygodnie. Mam nadzieję, że jak już nadrobię opóźnienie, to następne części będę robiła w terminie ;).


Komentarze

  1. Zainspirowałaś mnie! Ja własnie zamówiłam zestaw włóczek do Rainbow. Zamiast Stone Washed, zamówiłam Dropsa Nepal. Wolę 100% merino niż dodatki akrylu :) Pokaz postępy, jak już coś będziesz miała!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! Twój szal na pewno będzie bardziej miękki, dzięki merino. Myślę, że niedługo coś pokażę, mam nadzieję, że i Ty się pochwalisz jak idzie :))

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Catkins

Malachitowy Smok

Cloche - niebanalna elegancja